For Advanced Funtional Food and Drink, for Energy,Beauty & Healthiness

Friday, January 22, 2010

Soalan-soalan Lazim

1. KESTABILAN TENAGA GELOMBANG

Elakkan disimpan ditempat yang mempunyai medan magnet yang tinggi.
Jangan panaskan ( didihkan ).
Elakkan disimpan ditempat yang terdedah kepada pancaran matahari yang terik

2. APA ITU “POTENTIAL DIFFERENCE”

“Potential Difference merupakan bezantara tekanan iaitu diantara tekanan tinggi dan tekanan rendah. Bezantara ini akan menyebabkan tenaga yang diperlukan sahaja yang akan diambil oleh sistem tubuh.
Contoh persamaan :
Apabila kita memilih siaran TV3, berlakunya bezantara bagi membolehkan gelombang TV3 sahaja yang diterima, bukannya jutaan gelombang yang lain.
3. “AGGRAVATION”
Merupakan sebahagian dari proses penyembuhan. Pertembungan dua tenaga gelombang (penyakit & penawar) menyebabkan “amplitude” gelombang menjadi bertambah besar ( sakit bertambah sedikit )
Proses ini hanya bersifat jangka pendek. Teruskan pengambilan produk dan banyakkan meminum ECPI Water untuk mempercepatkan proses tersebut.

4. APAKAH BAKTERIA & VIRUS BAHAYA ?

Terdapat 100 trillion bakteria yang hidup disekeliling dan didalam tubuh badan kita. Ia tidak merbahaya kepada tubuh badan yang sihat tetapi sangat bahaya kepada tubuh badan yang lemah.
Pemakanan, pencemaran dan gaya hidup merupakan antara punca yang menyebabkan sistem tubuh menjadi lemah dan terdedah kepada ancaman penyakit.

5. APAKAH “CENTRAL NERVES SYSTEM” ?

Sistem saraf pusat yang bertindak mentadbir dan mengawal tubuh badan daripada sebarang ketidakseimbangan. Mengwujudkan simptom sebagai indikasi ketidakseimbangan.
Contoh : Rasa pening kepala disebabkan berlakunya “electrolyte imbalance” (kekurangan air di dalam badan).

6. BENARKAH UBATAN BERASASKAN KIMIA DAPAT MENYEMBUHKAN PENYAKIT DENGAN CEPAT?

Rasa sakit merupakan indikasi kepada ketidakseimbangan yang berlaku di dalam tubuh badan. Pengunaan bahan kimia telah menghalang “central nerves system” daripada mengesan masalah tersebut sekaligus menghilangkan indikasi “rasa sakit”. Akibatnya punca masalah tidak dirawat dan akan menjadi lebih kronik dalam jangka panjang.

7. BENARKAH UBATAN BERASASKAN HERBA SELAMAT ?

Bukan semua unsur yang terdapat di dalam herba baik untuk kesihatan. Walau pun jumlahnya adalah kecil dan tidak merbahaya berbanding unsur yang baik tetapi penggunaannya secara berterusan atau penggunaan dengan dos yang tinggi juga boleh mendatangkan kesan yang negatif.

No comments:

Post a Comment